Followers

Tuesday 1 November 2011

sambal petai...

salam!
post kali ni mudah aje. aku nk citer pasal sambal petai. kenapa aku nk citer? ikut suke aku lah!
(aku rindu kat masakan mak aku doh!)
mknn yg paling aku suke la, aku suke sesangat
mkn sambal petai. fuhh mmg stylo abes la kalau dpt mkn sambal petai. takyah bebanyak lauk, mkn nasik putih ngan sambal petai pon dah cukop dah yop! tp ade pulak ciri2 sambal petai tu. sambal petai itu

mestilah;
1. sambal petai ikan bilis. udang aku xbrape nk layan sgt.
lain org, lain taste dia, tul dak? ade org suke jika sambal itu bersama dgn udang.
tp korang kalau ade rezeki, dpt merasa air tangan mak aku buat sambal petai, mmg kompom mimpi punye. siyes!

2. petai itu digoreng terlebih dahulu
ni citer pasal sambal petai ke pasal petai goreng neh? konpius sudah...haha..
dak dak, siyes ni, korang goreng dulu petai tu. mesti sedap punye. rasa dia ade lemak2 gitu. xde rasa cam ulam sgt, xde rase cam ayam ke, daging ke, apatah lg petai tu nk jd rase cam kambing. mmg xjadi punye.

haa 2 tu je yg penting, yg lain xleh nk bgtau. ni resepi turun-temurun mak aku. mane leh bgtau..haha.. minggu ni balik kampung cuti raye haji nk suruh mak aku masak lah. nanti aku uploadkan gambornye oke. gambor yg ni, aku curik kat blog org. terima kasih diucapkan yek.

ok la, xnk tulis panjang2 sgt. penat dowh harini. hari2 balik keje lambat. org yg tersayang da masam2 muke da asik balik lambat. nk sambung bersms plak ngan budak tu..

tata! :-D

2 comments:

  1. nokk, ak bru je pas mkn sambal petai.. lazat giler.. hak3! jgn jeles okeh..

    ReplyDelete
  2. wahh siyes? uhh nak jugak weh!

    ReplyDelete